Od příchodu dětí do mateřské školy probíhají individuální a skupinové činnosti dětí, podle zájmu. Při tom je dbáno na soukromí dětí, pokud projeví potřebu samostatné práce nebo pobytu v klidovém prostředí mimo společné akce. Dětem v období adaptace je umožněn individuální režim. Vzdělávání se snažíme uskutečňovat ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne naskytnou, vyváženým a vzájemně provázaným poměrem spontánních a řízených aktivit.
Upřednostňujeme metody prožitkového a kooperativního učení hrou, neboť je založena na přímých zážitcích dítěte, podporují jejich zvídavost a potřebu objevovat, podněcují radost z učení a zájem poznávat nové. U každého učení je třeba využívat a dávat prostor přirozenému toku dětských myšlenek a spontánních nápadů. Využíváme i situační učení, které vytváří a využívá situace poskytující dětem srozumitelné praktické ukázky životních souvislostí, dále také spontánní sociální učení, kde se děti učí pomocí nápodoby správnému chování a postojů.
Vzdělávací činnosti s dětmi se snažíme vést v kolektivních, skupinových i individuálních didakticky zacílených činností s přímou nebo nepřímou motivací učitele. Při učení uplatňujeme integrovaný přístup tzn., že obsah učiva je v přirozených vazbách, souvislostech a vztazích. Vždy při tvorbě vzdělávací nabídky plně využíváme metodik zaměřených na předškolní vzdělávání (Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání).
Je na volbě dítěte, zda se aktivit účastní, či ne. Je dostatečně dbáno na osobní soukromí dětí. Pokud to děti potřebují, mají možnost uchýlit se do klidného koutku a neúčastnit se společných činností, stejně tak i možnost soukromí při osobní hygieně apod.